Tripjes + Bezoek!! - Reisverslag uit Almería, Spanje van Chantal Hartman - WaarBenJij.nu Tripjes + Bezoek!! - Reisverslag uit Almería, Spanje van Chantal Hartman - WaarBenJij.nu

Tripjes + Bezoek!!

Door: Chantal Hartman

Blijf op de hoogte en volg Chantal

05 Mei 2018 | Spanje, Almería

Hola a todos!

de tijd vliegt hier en het weer wordt langzaam beter!! Doordat het weer beter wordt is de motivatie voor school erg laag, het kan voorkomen dat je soms een week gewoon niet naar school hoeft, en wanneer je dan een keer moet voor een uurtje is de motivatie nog lager. Iedereen zegt dat te examens in juni erg zwaar gaan worden, maar tot dusver denk ik nog steeds dat het allemaal wel meevalt. Samen met de rest van de nietnaarschoolgangers chillen we vaak op het strand of in het winkelcentrum of het oude centrum van Almería.

Samen met 4 vriendinnen ben ik naar Gibraltar en Marokko geweest. De dag vantevoren zijn we naar Malaga vertrokken waar we overnacht hebben, en waar 's ochtends vroeg de bus naar Gibraltar vertrok. Ik kan nu zeggen dat ik van Spanje naar UK ben gelopen, ook leuk. We kregen een rondleiding door Gibraltar en zijn natuurlijk de berg opgegaan waar de apen zitten. ze waarschuwden vantevoren erg goed over spullen in je handen en eten en drinken. Eenmaal boven was iedereen het allang weer vergeten en liepen er mensen met chips of chocola in hun handen en dat werd natuurlijk door de apen afgepakt. zo lief waren de apen niet, ze trokken aan je haar en probeerde dingen van je te jatten, van een afstandje was het wel grappig om te zien. Na Gibraltar zijn we naar Algaciras gereden om daar op de boot te stappen naar Ceuta. Ik wist niet dat Ceuta nog steeds Spanje was, ik dacht dat we al in Marokko aangekomen waren nadat we de boot afgingen maar niks bleek minder waar. Een klein gedeelte van Marokko is nog Spaans en vandaar dat er ook auto's met Spaanse kentekens waren en de teksten in het Spaans. Na heel gedoe bij de echte grens konden we dan eindelijk Marokko in. Ons hotel was in Tétouan, aan het strand. We zijn naar verschillende steden geweest waaronder Tanger en Chefchaouen. in Tanger zijn we op een kameel geweest, dat hoort er nou eenmaal bij in Marokko. Chefchaouen was de allermooiste stad, het wordt ook wel the blue city genoemd. omdat werkelijk waar alle huizen daar blauw zijn. heel mooi om te zien en ook hele vriendelijke mensen. De Marokkanen zijn erg gecharmeerd van Nederlanders en Belgen en bleven maar vragen of ik ook familie van hun kende. We hebben erg veel meegemaakt tijdens deze trip, teveel om allemaal te typen.
Toen we zondagavond weer in Malaga aankwamen ging er helaas geen bus meer naar Almería. Samen met Shana hebben we van 8 tot 1 over de straten gezwerfd totdat we eindelijk terugkonden naar Almería, en hoe... Maar goed het was een interessante maar enerverende trip.

2 dagen na Marokko kwamen m'n ouders, super leuk om ze alles van Almería te laten zien en ze het eten te laten zien. Een prachtige week gehad, maar natuurlijk kwam er in die week ook weer niet veel terecht van naar school gaan.

Hoe mooi het Spaanse leven ook is, wanneer je niet veel doet en nauwelijks naar school gaat verveel je je in een stad als Almería ook gauw. Nog even de examens maken en dan naar huis!